Kod | 20-S3SPIT_T4E06 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Szkoła Doktorska |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Szkoła doktorska |
Języki wykładowe | angielski, polski |
Limit miejsc | 1 |
Czas trwania | 4 lata |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Kształcenie w Szkole Doktorskiej
Kandydat przyjęty w rekrutacji do projektu staje się doktorantem Szkoły Doktorskiej w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Realizuje interdyscyplinarny program kształcenia (https://us.edu.pl/szkola-doktorska/program-ksztalcenia/), włącza się w pracę badawczą Instytutu Informatyki, a także prowadzi zajęcia ze studentami.
Promotorem doktorantu będzie dr hab. Krzysztof Gdawiec, prof. UŚ.
Kształcenie trwa 4 lata (8 semestrów). Celem kształcenia jest uzyskanie stopnia doktora nadawanego przez Uniwersytet Śląski w Katowicach.
Doktorant realizuje swój projekt w formie doktoratu międzynarodowego, we współpracy z uczelniami konsorcjum Transform4Europe. Część zadań realizuje na partnerskiej uczelni wraz z wyznaczonymi doradcami (ang. advisers). Może tam także realizować zajęcia dydaktyczne.
Opis projektu (w języku angielskim)
One of the most elusive goals in computer-aided design is artistic design and pattern generation. Pattern generation involves diverse aspects: analysis, creativity and development. A designer has to deal with all of these aspects to obtain an interesting pattern, which could later be used in jewellery design, carpet design, texture, etc. Usually, most of the work during the design stage is carried out by a designer manually, especially in cases in which the designed pattern should contain some unique, unrepeatable artistic features. Therefore, developing methods (e.g. automatic, semi-automatic) that will assist pattern generation and make the whole process easier is highly useful. The topic's main aim is to develop new procedural methods that will assist the designer in the creation process of various kinds of aesthetic patterns. The methods will be based on various mathematical concepts such as fractals, hyperbolic geometry, plane tilings, symmetry groups, etc. Because the topic lies in the intersection of computer science, mathematics, and arts, it will require good computer graphics programming skills and knowledge of computer graphics and mathematics.
Pełne ogłoszenie wraz z wymogami i kryteriami oceny
Zobacz plik: Procedural-generation-of-artistic-patterns-1.pdf
Kryteria kwalifikacji
Postępowanie rekrutacyjne składa się z dwóch etapów.
Etap I - Ocena dokumentów kandydata
1. Ocena zarysu projektu badawczego (0-3 punktów)
2. Ocena dorobku naukowego kandydata (0-2 punkty)
Żeby uzyskać kwalifikację do drugiego etapu, kandydat musi uzyskać co najmniej 3 punkty.
Etap II - Rozmowa kwalifikacyjna
W rozmowie oceniane są predyspozycje kandydata do pracy naukowej, wiedza z wymaganego zakresu, poziom i zastosowanie języka angielskiego w komunikacji naukowej (łącznie 0-5 punktów)
Żeby zakończyć rozmowę kwalifikacyjną z wynikiem pozytywnym należy zdobyć co najmniej 3 punkty.
Po zakończeniu rozmów kwalifikacyjnych komisja przygotowuje listę rankingową na podstawie punktów uzyskanych na obu etapach kwalifikacji, a także listę osób, które nie uzyskały kwalifikacji ze względu na negatywny wynik na pierwszym lub drugim etapie. Kwalifikację do Szkoły Doktorskiej otrzymuje osoba, która znalazła się na pierwszym miejscu listy rankingowej.