Szkoła Doktorska w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach - rekrutacja do projektów

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Understanding the Role of ABA in Climate Resilience through Alternative Splicing in Barley

Szczegóły
Kod 20-S3SPIT_T4E03
Jednostka organizacyjna Szkoła Doktorska
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Szkoła doktorska
Języki wykładowe angielski, polski
Limit miejsc 1
Czas trwania 4 lata
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (15.05.2024 12:00 – 31.05.2024 12:00)

Kształcenie w Szkole Doktorskiej

Kandydat przyjęty w rekrutacji do projektu staje się doktorantem Szkoły Doktorskiej w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Realizuje interdyscyplinarny program kształcenia (https://us.edu.pl/szkola-doktorska/program-ksztalcenia/), włącza się w pracę badawczą Instytutu Biologii, Biotechnologii i Ochrony Środowiska, a także prowadzi zajęcia ze studentami.

Promotorem doktorantu będzie dr hab. Agata Daszkowska-Golec, prof. UŚ.

Kształcenie trwa 4 lata (8 semestrów). Celem kształcenia jest uzyskanie stopnia doktora nadawanego przez Uniwersytet Śląski w Katowicach.

Doktorant realizuje swój projekt w formie doktoratu międzynarodowego, we współpracy z uczelniami konsorcjum Transform4Europe. Część zadań realizuje na partnerskiej uczelni wraz z wyznaczonymi doradcami (ang. advisers). Może tam także realizować zajęcia dydaktyczne.

Opis projektu (w języku angielskim)

The primary goal of this research is to elucidate the effect of specific mutations within the cap-binding complex on abscisic acid signaling in barley seedlings. To achieve this, transcriptomic analysis (short and long-reads sequencing) will be conducted, focusing on alternative splicing events, in conjunction with metabolomic profiling of barley mutants in CBC subunits when exposed to ABA. This will enable a deeper understanding of the physiological responses, such as stomatal behavior, in barley seedlings under varying environmental conditions. By integrating transcriptomic, metabolomic, and physiological data, this study aims to provide a comprehensive understanding of the molecular mechanisms that underlie abscisic acid responses in barley. This project proposal is a critical component of the QUEST project (SONATA BIS10, funded by NCN, and led by the supervisor).

Pełne ogłoszenie wraz z wymogami i kryteriami oceny

Zobacz plik:  Understanding-the-Role-of-ABA-2.pdf

 


Kryteria kwalifikacji

Postępowanie rekrutacyjne składa się z dwóch etapów.

Etap I - Ocena dokumentów kandydata 

1. Ocena zarysu projektu badawczego (0-3 punktów)

2. Ocena dorobku naukowego kandydata (0-2 punkty)

Żeby uzyskać kwalifikację do drugiego etapu, kandydat musi uzyskać co najmniej 3 punkty.

Etap II - Rozmowa kwalifikacyjna

W rozmowie oceniane są predyspozycje kandydata do pracy naukowej, wiedza z wymaganego zakresu, poziom i zastosowanie języka angielskiego w komunikacji naukowej (łącznie 0-5 punktów)

Żeby zakończyć rozmowę kwalifikacyjną z wynikiem pozytywnym należy zdobyć co najmniej 3 punkty.

Po zakończeniu rozmów kwalifikacyjnych komisja przygotowuje listę rankingową na podstawie punktów uzyskanych na obu etapach kwalifikacji, a także listę osób, które nie uzyskały kwalifikacji ze względu na negatywny wynik na pierwszym lub drugim etapie. Kwalifikację do Szkoły Doktorskiej otrzymuje osoba, która znalazła się na pierwszym miejscu listy rankingowej.