Szkoła Doktorska w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach - rekrutacja do projektów

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

The role of spontaneous vegetation in shaping soil micro-food webs and carbon sequestration on mineral extraction areas

Szczegóły
Kod 20-S3SPIT_T4E02
Jednostka organizacyjna Szkoła Doktorska
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Szkoła doktorska
Języki wykładowe angielski, polski
Limit miejsc 1
Czas trwania 4 lata
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (15.05.2024 12:00 – 31.05.2024 12:00)

Kształcenie w Szkole Doktorskiej

Kandydat przyjęty w rekrutacji do projektu staje się doktorantem Szkoły Doktorskiej w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Realizuje interdyscyplinarny program kształcenia (https://us.edu.pl/szkola-doktorska/program-ksztalcenia/), włącza się w pracę badawczą Instytutu Biologii, Biotechnologii i Ochrony Środowiska, a także prowadzi zajęcia ze studentami.

Promotorem doktorantu będzie dr hab. Gabriela Woźniak, prof. UŚ.

Kształcenie trwa 4 lata (8 semestrów). Celem kształcenia jest uzyskanie stopnia doktora nadawanego przez Uniwersytet Śląski w Katowicach.

Doktorant realizuje swój projekt w formie doktoratu międzynarodowego, we współpracy z uczelniami konsorcjum Transform4Europe. Część zadań realizuje na partnerskiej uczelni wraz z wyznaczonymi doradcami (ang. advisers). Może tam także realizować zajęcia dydaktyczne.

Opis projektu (w języku angielskim)

The spontaneous ecosystem processes of the mineral extraction areas are dependent on the vegetation built by the non-analogous species composition. The plant individuals colonizing the oligotrophic mineral habitats are shaping the composition of the soil organisms. Soil biota play crucial roles in regulating soil biogeochemical cycle, including carbon sequestration and aboveground biodiversity. This is mainly due to the fact that different plant species affect the physical and chemical properties of the soil, the chemical composition of the litter, detritus supply and rooting depth differently. There is little knowledge of soil microbial communities and their activities in the different plant communities of mineral extraction areas, especially with regard to the influence of soil micro-food web on soil carbon sequestration. The soil micro-food web is the most fundamental component of the soil food web, which is a network of consumer-resource relationships formed by soil biota through complex interactions such as predation, competition, mutualism, commensalism, parasitism, neutralism, and amensalism. The main components of the soil micro-food web are microorganisms, protists and nematodes. Soil microorganisms are influenced by their trophic position in the soil food web, where the bottom-up effect refers to a lower trophic level affecting the community structure of higher levels via physiochemical resource availability, whereas top-down effects refer to organisms at higher tropic levels impacting community structure through predation. Such complex interactions among soil biota can be reconstructed into ecological networks, with species acting as nodes and their connections acting as links, using a correlation-based approach with taxa occurrence and abundance data to define species interactions and ecosystem dynamics.

Pełne ogłoszenie wraz z wymogami i kryteriami oceny

Zobacz plik: The-role-of-spontaneous-vegetation-1.pdf

 


Kryteria kwalifikacji

Postępowanie rekrutacyjne składa się z dwóch etapów.

Etap I - Ocena dokumentów kandydata 

1. Ocena zarysu projektu badawczego (0-3 punktów)

2. Ocena dorobku naukowego kandydata (0-2 punkty)

Żeby uzyskać kwalifikację do drugiego etapu, kandydat musi uzyskać co najmniej 3 punkty.

Etap II - Rozmowa kwalifikacyjna

W rozmowie oceniane są predyspozycje kandydata do pracy naukowej, wiedza z wymaganego zakresu, poziom i zastosowanie języka angielskiego w komunikacji naukowej (łącznie 0-5 punktów)

Żeby zakończyć rozmowę kwalifikacyjną z wynikiem pozytywnym należy zdobyć co najmniej 3 punkty.

Po zakończeniu rozmów kwalifikacyjnych komisja przygotowuje listę rankingową na podstawie punktów uzyskanych na obu etapach kwalifikacji, a także listę osób, które nie uzyskały kwalifikacji ze względu na negatywny wynik na pierwszym lub drugim etapie. Kwalifikację do Szkoły Doktorskiej otrzymuje osoba, która znalazła się na pierwszym miejscu listy rankingowej.