Kod | W3-NPLK22 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Nauk Społecznych |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 12 |
Limit miejsc | 25 |
Czas trwania | 1 rok (2 semestry) |
Adres WWW | https://www.studiapodyplomowe.us.edu.pl/doskonalace-studia-podyplomowe-lider-kreowanie-przywodztwa-i-rozwoju-zawodowego/ |
Wymagany dokument |
Charakterystyka studiów
Cel studiów
Celem studiów jest zdobycie wysokorozwiniętych umiejętności miękkich, w tym interpersonalnych, kierowniczych i liderskich, aby w jak najbardziej efektywny sposób zarządzać zespołami (np. przeprowadzać negocjacje, prowadzić coaching członków zespołu, wyznaczać cele i oceniać ich realizację, delegować zadania, rozwiązywać konflikty, skutecznie motywować itp.) oraz w jak najbardziej efektywny sposób zarządzać sobą (zarządzać stresem, profesjonalnie występować publicznie, automotywować i autopromować się, znać sztukę dyplomacji i savoir-vivre, podejmować decyzje itp.). Studia podyplomowe LIDER podnoszą poziom kompetencji psychologicznych i społecznych osób na stanowiskach kierowniczych, menedżerskich lub liderskich. Na współczesnym rynku pracy poszukiwani są pracownicy z wysoko rozwiniętymi umiejętnościami miękkimi, co z kolei przekłada się na efektywność organizacji w osiąganiu celów strategicznych oraz awans zawodowy.
W przypadku jednostek związanych z samorządem lub polityką, studia przyczyniają się do zwiększenia rozpoznawalności, budowania poparcia, budowania autorytetu, zwiększenia elektoratu, budowania profesjonalnego wizerunku, zarządzania stresem podczas wystąpień publicznych oraz ważnych spotkań.
Opis studiów
W roku akademickim 2024/2025 zajęcia prowadzone będą w wersji stacjonarnej.
Studia podyplomowe w głównej mierze prowadzone są w formie warsztatów i treningów podczas których ćwiczone są umiejętności z komunikacji interpersonalnej, przywództwa, zarządzania zespołem, wystąpień publicznych, mediacji i negocjacji, zarządzania czasem, automotywacji, efektywności, zarządzania emocjami i stresem, emisji głosu, technik wymowy, wizerunku w biznesie, zarządzania pokoleniami w organizacji oraz sztuki dyplomacji.
Studia rozwijają umiejętności w zakresie kierowania zespołem, budowania zespołu, przywództwa, podejmowania decyzji, wyznaczania celów, delegowania zadań, aktywnego słuchania, rozwiązywania konfliktów, negocjacji i mediacji, coachingu, radzenia sobie ze stresem, wystąpień publicznych, nawiązywania i podtrzymywania relacji biznesowych, prezentacji multimedialnych, inteligencji emocjonalnej, wizerunku biznesowego, motywowania pracowników, sztuki dyplomacji, zarządzania czasem, automotywacji i autopromocji, zarządzania czasem i efektywnością, zarządzania pokoleniami w organizacji, komunikacji interpersonalnej i wywierania pozytywnego wrażenia.
Kadra prowadząca zajęcia to wykwalifikowani wykładowcy, trenerzy oraz specjaliści i praktycy z wieloletnim doświadczeniem, co gwarantuje sukces w zdobyciu umiejętności. Dodatkowym atutem studiów są spotkania z Liderami, którzy dzielą się swoimi radami i zdobytym doświadczeniem. Wśród liderów znajdują się prezydenci miast, prezesi i dyrektorzy znanych i uznanych firm i przedsiębiorstw.
Wizerunek w biznesie prowadzony jest przez stylistkę, która podczas zajęć przeprowadza indywidualne konsultacje. Sztuka dyplomacji prowadzona jest przez dyplomatę oraz trenera. Psychologia komunikacji interpersonalnej prowadzona jest przez psychologa i trenera.
Misja Lider – trening prowadzony jest przez Executive MBA oraz psychologa i trenera. Emisja głosu i technik wymowy prowadzona jest przez aktora.
Sylwetka absolwenta
Po ukończeniu studiów:
- będziesz posiadał wysoko rozwinięte kompetencje miękkie, które wpłyną na budowanie osobistej przewagi konkurencyjnej na rynku pracy, budowanie autorytetu oraz na osiąganie sukcesów zawodowych (awansów)
- będziesz mógł wykorzystać zdobyte umiejętności w zarządzaniu zespołem - byciu liderem, motywowaniu pracowników, rozwiązywaniu i zapobieganiu konfliktów, zarządzaniu czasem i emocjami
- będziesz posiadał umiejętności autoprezentacji, autopromocji, mediacji i negocjacji w biznesie, przygotowania profesjonalnych wystąpień publicznych, sztuki dyplomacji, kreowania wizerunku biznesowego i wystąpień publicznych.
Program studiów
W programie studiów znajdują się:
- sztuka dyplomacji – protokół dyplomatyczny i etykieta
- psychologia komunikacji interpersonalnej - trening
- trening emisji głosu i technik wymowy
- zarządzanie emocjami i stresem
- trening zarządzania czasem, automotywacji i efektywności
- cykl spotkań z LIDERAMI - buissnes meetings
- negocjacje i mediacje
- zarządzanie pokoleniami w organizacji
- multimedialne prezentacje biznesowe
- warsztaty coachingowe
- wystąpienia publiczne
- misja LIDER - trening
- work-life balance w biznesie.
Wykładowcy
Kadrę dydaktyczną tworzą pracownicy oraz specjaliści ds. doradztwa wizerunkowego, savoir-vivre, protokołu dyplomatycznego i etykiety oraz emisji głosu i technik wymowy.
- dr/ Executive MBA Katarzyna Juszczyk, prof. UŚ - absolwentka studiów Executive MBA Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Ukończyła szkolenie „Soft skills” w Uniwersytecie Wageningen w Holandii. Specjalizuje się w wystąpieniach publicznych, komunikacji interpersonalnej, treningu liderskim oraz prowadzi cykl spotkań z Liderami – business meetings.
- mgr Leszek Kazimierski - dyplomata oraz wykładowca w Katedrze Unesco na Uniwersytecie Jagiellońskim. Trener, doradca, menedżer projektów szkoleniowych i doradczych dla wielu znanych firm i korporacji. Autor fachowych artykułów i porad w czasopismach branżowych i popularnych periodykach oraz autor książek z zakresu sztuki wystąpień publicznych, savoir-vivre’u, protokołu dyplomatycznego i autoprezentacji.
- dr hab. Marek Rachoń - aktor, trener, logopeda, pedagog. Adiunkt na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi, gdzie wykłada Dykcję, Piosenkę aktorską oraz Podstawy gry aktorskiej.
- mgr Katarzyna Kiepas-Remesz - psycholog z kilkunastoletnim doświadczeniem oraz certyfikowany coach w ramach Polskiej Szkoły Coachingu. Specjalizuje się w psychologii komunikacji interpersonalnej, zarządzaniu czasem, automotywacji i efektywności oraz coachingu.
- mgr Agata Krawczyk-Kalitowska - absolwentka socjologii i pedagogiki oraz trener interpersonalny. Od 9 lat czynny mediator wpisany na listę stałych mediatorów przy Sądzie Okręgowym w Katowicach. Specjalizuje się w mediacjach i negocjacjach.
-
mgr Izabela Orłowska - osobista stylistka, kreatorka wizerunku. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu kreowania wizerunku i stylizacji oraz dress codu. Dokonuje metamorfoz wizerunkowych kobiet i mężczyzn. Jest autorką fachowych artykułów w czasopismach i portalach internetowych. Występowała w programie: „Rodzaj Żeński" w Telewizji Polskiej, Program 3 Katowice. W swojej pracy kieruje się słowami Coco Chanel: „Moda przemija, styl pozostaje".
- dr hab. Rafał Muster, prof. UŚ – socjolog, adiunkt w Zakładzie Socjologii Organizacji, Gospodarki i Metodologii Badań Społecznych w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Śląskiego. W latach 2009 – 2010 pełnił rolę eksperta Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach w projekcie monitorowania regionalnego rynku pracy. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje w tematyce rynku pracy, socjologii bezrobocia oraz problematyki zarządzania zasobami ludzkimi.
- dr hab. Tomasz Huk, prof. UŚ - specjalizuje się w wykorzystaniu mediów cyfrowych w promocji i wizerunku. Jego zainteresowania związane są również z przygotowaniem materiałów promocyjnych i prezentacji. Ważne miejsce w pracy Tomasza Huka zajmuje kreowanie specyficznego dla danej organizacji, instytucji czy firmy przestrzeni i klimatu w świecie realnym i wirtualnym. W swojej pracy wykorzystuje programy i aplikacje komputerowe do edycji zdjęć i filmów.
Organizacja
Czas trwania:
Semestry: 2
Liczba godzin: 178
Organizacja zajęć:
Zajęcia odbywają się około dwa razy w miesiącu w wybrane soboty lub niedziele.
Dofinansowanie:
Istnieje możliwość dofinansowania studiów podyplomowych ze środków Unii Europejskiej z Bazy Usług Rozwojowych.
Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej oraz budżetu państwa w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, Działanie. 6.6. Kształcenie osób dorosłych - EFS+ (Możliwe jest również finansowanie w ramach programów dla innych województw) w ramach Bazy Usług Rozwojowych.
Kryteria ukończenia studiów:
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie wszystkich zaliczeń zrealizowanych według planu modułów
Dokument ukończenia studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uniwersytet Śląski w Katowicach.
Kryteria kwalifikacji
Kandydaci
Studia podyplomowe skierowane są dla pracowników korporacji, managerów, kierowników, dyrektorów, nauczycieli i wykładowców akademickich, pracowników instytucji państwowych, polityków, samorzdowców oraz absolwentów studiów I, II lub III stopnia, którzy chcą zdobyć umiejętności interpersonalne, kierownicze i przywódcze niezbędne w każdej branży i na każdym stanowisku.
W szczególnym stopniu adresatami programu studiów są:
- managerowie/liderzy/kierownicy chcący rozwijać kompetencje przywódcze;
- pracownicy planujący rozwój swojej ścieżki kariery w kierunku zajmowania się przywództwem w organizacji lub sprawami menedżerskimi;
- obecni i przyszli liderzy;
- pracownicy korporacji, dyrektorzy
- wykładowcy akademiccy, nauczyciele
- pracownicy administracyjni
- pracownicy instytucji państwowych
- radni, politycy, samorządowcy.
Termin i miejsce składania dokumentów
Termin rekrutacji: od 16 grudnia 2024 r. do 15 lutego 2025 r.
Złóż dokumenty w sekretariacie
Dokumenty można składać osobiście w sekretariacie studiów podyplomowych w terminie 7 dni od otrzymania decyzji o zakwalifikowaniu się na studia lub za pośrednictwem poczty (po wcześniejszym poinformowaniu telefonicznym 32-359-14-37 lub mailowym natalia.niedzwiedz@us.edu.pl).
Wymagane dokumenty
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe składają następujące dokumenty:
- ankieta osobowa (podanie o przyjęcie na studia) – podpisywana elektronicznie w systemie IRK
- kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (Oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu w sekretariacie przed rozpoczęciem zajęć)
- skierowanie w przypadku kierowania na studia podyplomowe przez instytucję zewnętrzną, z podaniem kwoty dofinansowania oraz adresem i NIP-em instytucji
- inne niezbędne dokumenty na dane studia, określone w ogłoszeniu o naborze na studia podyplomowe
- w przypadku gdy kandydat legitymuje się dyplomem ukończenia studiów wyższych uzyskanym za granicą:
- poświadczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych w formie legalizacji lub apostille;
- tłumaczenie przysięgłe dyplomu na język polski;
- zaświadczenie o uznaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych wydanego za granicą lub oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia takiego zaświadczenia w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania (w przypadku gdy dyplom ukończenia studiów wyższych podlega obowiązkowi nostryfikacji - zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu albo oświadczenie kandydata o obowiązku dostarczenia zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu w ciągu 30 dni od dnia jego uzyskania).
Po zakwalifikowaniu na studia wszystkie dokumenty muszą zostać wgrane do systemu IRK
Warunki przyjęcia
O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje kolejność zgłoszeń oraz wynik postępowania kwalifikacyjnego, o ile było przeprowadzone.
Planowany termin rozpoczęcia zajęć: luty 2025
Opłaty
Warunkiem podjęcia nauki (po przyjęciu na studia podyplomowe) jest wniesienie opłaty za studia. Wpłaty należy dokonywać na indywidualne konto słuchacza, w ustalonych terminach.
6800 zł – koszt studiów płatność jednorazowa
3400 zł – opłata jednorazowa za semestr
Opłata wnoszona w całości za każdy semestr lub pełna opłata za studia podyplomowe jest niższa o 5 % od opłaty wnoszonej w częściach.
7140 zł – koszt studiów płatność w ratach
3570 zł – płatność za semestr w ratach
za I semestr:
I rata: 1178 zł płatna do 7 dni od daty rozpoczęcia zajęć
II rata: 1178 zł płatna do 15 kwietnia 2025 r.
III rata: 1214 zł płatna do 15 maja 2025 r.
za II semestr:
I rata: 1178 zł płatna do 5 października 2025 r.
II rata: 1178 zł płatna do 15 listopada 2025 r.
III rata: 1214 zł płatna do 15 grudnia 2025 r.
Kontakt
Executive MBA dr Katarzyna Juszczyk, prof. UŚ
e-mail: katarzyna.juszczyk@us.edu.pl
tel. 502 641 371
Sekretariat
lic. Natalia Niedźwiedź
e-mai: natalia.niedzwiedz@us.edu.pl
tel. 537 864 895
Wydział Nauk Społecznych
ul. Bankowa 11, pokój 7
40-007 Katowice